אפטות בפה והרפס השפתיים – באמצעות חלב עיזים, דבש, אלוורה ועוד

אפטה (aphthous stomatitis) היא פצע “מעצבן” שמופיע לעיתים בפה, זהו פצע שטחי ברירית הפה. הצורה האופיינית ביותר של האפטה היא פצע כיב עגול או אליפטי, בגוון לבן, ובשוליו רקמה אודמה דלקתית. הרפס השפתיים הוא פצע שמופיע באזור השפתיים, ונובע מהתפרצות וירוס ההרפס המצוי בגוף ומנצל הזדמנות להתפרץ כמו בתקופה של מתחים, בעת מחלת חום או בחשיפה מוגברת לשמש. צורתו היא כמעיין שלפוחית על פני השפתיים.

נהוג לקשר את האפטות לוירוס או חיידק שנמצא בגוף, ושמתפרץ בצורה של פצע כאשר יש פגיעה ברירית הפה (לדוגמא מצחצוח שיניים אגרסיבי), או כאשר המערכת החיסונית של הגוף במצב של חולשה.

הרפואה המערבית מציעה לאפטות משחות סטרואידיות לטיפול באפטות או משחות שרק מאלחשות את המקום. להרפס הפה, מציעה הרפואה המערבית תרופות אנטי ויראליות.

תרופות הסבתא המתאימות:

שיטה מאוד מקובלת בארץ כנגד אפטות היא שטיפת המקום בחלב עיזים טרי (טרי ממש, לא מהסופר…). לחלב העיזים יש תכונות חיטוי כנגד הגורם הנגיפי לפצע.

שיטה נוספת היא באמצעות מריחה של סירופ חרובים, יש המורחים דבש או משלבים בין השניים.

לטיפול בהרפס השפתיים יש מספר תרופות סבתא. אפשר לחתוך שן של שום, ולהצמיד לפצע ההרפס למשך כ 15 דקות, ולחזור על הפעולה מספר פעמים ביום. יש המורחים על הפצע ג’ל טרי של אלווורה. יש המייבשים את הפצע באמצעות צמר גפן ספוג בוודקה (זה שורף…).

על סמך שיטות טיפול מסורתיות שונות פיתחנו מוצר איכותי במיוחד לטיפול בהרפס השפתיים ובאפטות בפה- תערובת לטיפול בהרפס.

מה אנחנו מציעים באתר?

הן לאפטות והן להרפס השפתיים אנו מציעים את הפרוטוקול הבא שהוא מאוד יעיל:

למרוח על הפצע באמצעות האצבע שמן אתרי נקי של מליסה. אח”כ למרוח תערובת של שמנים אתריים לטיפול בהרפס המכילה לדוגמא ציפורן, סלוויה ועוד. חזרה על הפרוצדורה מספר פעמים תקצר במאוד את זמן ההחלמה מההרפס, וגם תגרום להקלה בגירוי.

באתר ניתן גם למצוא סירופ חרובים איכותי